PELAN SIMPANAN DENGAN PENDIDIKAN TAKAFUL

Wednesday, May 25, 2011

Kemalangan Ngeri di Subang Jaya. 24052011

Assalamualaikum . . . 

Menurut saksi kejadian, lori yang ada pada awalnya berada di lorong lain. Tiba2 memasuki lorong paling kiri jalan dan telah menyondol kereta yang kemudianya diseret pula oleh lori tersebut. Lori ini dikatakan gagal dikawal kerana mengalami kerosakan brake. Pemandu kereta itu serta-merta mati ditempat kejadian.Innalillah...
Kemalangan ini dikhabarkan berlaku pada jam 10 pagi semalam. 24th mei 2011. Kemalangan yang sungguh menghayat hati ini berlaku di Persiaran Kewajipan, Subang Jaya,Selangor (Kalau dr PJ- menghala ke Summit / sekat dengan Subang Futsal Sport Planet). Kemalangan tersebut telah melibatkan 4 buah kereta, yang mananya sebuah kereta telah disondol dari arah belakang sebuah lori yang dipandu laju oleh seorang remaja berusia 23 tahun.
Sama-sama kita lihat gambar






Begitulah jika ditakdirkan Allah, hari ini hari si mangsa. Esok lusa mungkin kita pula. Jadi sentiasalah ingat mati kerana Allah boleh mengambil nyawa kita bila-bila masa sahaja. Kita perlu yakin bahawa kematian itu sudah pasti. Sama ada kita bersedia atau tidak . Sama-samalah kita berdoa kepada Allah agar kita mati ketika melakukan ibadah.

Sumber : Oh Tidak

No comments:

Post a Comment