PELAN SIMPANAN DENGAN PENDIDIKAN TAKAFUL

Thursday, April 28, 2011

KISAH BENAR - kelebihan membaca Ayat Qursi

Assalamualaikum . . .

Kisah ini berlaku kepada seorang wanita muslim dari Malaysia yang bekerja di US. Gadis ini sangat cantik rupa paras dan bentuk badannya juga sempurna. Tetapi dia sentiasa taat kepada Allah swt, berpakaian sopan, menutup aurat dengan 'sempurna' dan memiliki akhlak yang baik.

Pada suatu malam, gadis ini dalam perjalanan balik ke rumah dari tempat kerjanya. Kebetulan dia telah tersilap dengan melalui jalan yang singkat untuk pulang di atas sebab-sebab tertentu. Laluan yang pilih itu pula agak tersorok dan kebetulan, tidak ramai orang yang lalu lalang pada masa itu.

Kerana malam yang lewat dan keadaan yang sunyi, laluan itu agak gelap dan keadaannya agak menyeramkan. Ini membuatkan gadis itu agak gelisah dan berasa takut kerana berjalan sendirian.


Tiba-tiba gadis itu ternampak ada seorang lelaki kulit putih berbangsa Amerika sedang bersandar di dinding di tepi lorong itu. Gadis itu menjadi semakin takut dan berasa tidak sedap hati. Tetapi, apa yang boleh dilakukan hanyalah berdoa kepada Allah, memohon keselamatan atas dirinya. Gadis itu pun berdoa dan membaca ayat Kursi dengan penuh pengharapan agar Allah swt membantunya di saat itu.

Semasa melepasi lelaki yang bersandar itu, dia sempat menoleh dan sempat mengecam wajah lelaki itu. Nasib baik lelaki itu buat tidak endah dan gadis itu selamat sampai ke rumahnya.

Keesokkan paginya, gadis itu terbaca dalam akhbar tempatan Amerika berkenaan seorang perempuan telah dirogol oleh seorang lelaki yang tidak dikenali di kawasan yang dilaluinya semalam. Masa kejadian pula hanya 10 minit selepas dia melintasi lorong tersebut. Seteleh menatap wajah perogol yang dipaparkan, gadis itu yakin bahawa perogol tersebut adalah lelaki kulit putih yang dijumpainya semalam.

Atas rasa tanggungjawab dia terus ke balai polis dan membuat aduan. Gadis itu dapat mengenalpasti suspek melalui kawad cam dan selepas siasatan dilakukan, pihak polis juga mendapat bukti bahawa lelaki tersebut adalah perogol bersiri yang amat dikehendaki.

Namun, gadis itu berasa amat hairan kerana perogol itu tidak menjadikannya mangsa. Padahal dia keseorangan pada masa itu dan sebaliknya perogol itu memilih perempuan yang lalu selepas dia. Gadis itu ingin sangat mengetahui akan sebabnya. Oleh itu, dia meminta kebenaran polis untuk bercakap dengan perogol tadi sebelum lelaki tadi di bawa ke tempat lain.

Dia pun bertanya kepada perogol itu :
Mengapa kamu tidak melakukan apa-apa terhadap saya pada malam tersebut sedangkan kamu tahu saya sedang berjalan bersendirian ?

Perogol tu menjawab :
Tidak, kamu tidak bersendirian. Malam itu saya nampak dua lelaki muda berjalan bersama kamu. Seorang di sebelah kanan dan seorang lagi di sebelah kiri kamu. Jika bersendirian sudah tentu kamu yang akan menjadi mangsa saya kerana kamu yang saya jumpai lebih dahulu

Wanita itu berasa amat terkejut bila dengar penjelasan perogol tu. Setelah berfikir sejenak, dia pun faham akan apa yang telah terjadi. Dia pun bersyukur ke hadrat Allah, mungkin Allah memeliharanya pada malam itu kerana dia telah berdoa memohon perlindungan daripada Allah swt dan juga kerana berkat bacaan ayat Kursi.

Kesimpulannya..
Jika kita sebagai hamba, menurut segala perintah dan meninggalkan segala larangan Allah swt, Dia pastinya akan sentiasa 'dekat dengan kita' dan memelihara kita. Muslimah tadi pertama-tamanya menutup aurat dengan sempurna, menjauhi maksiat dan menjaga batas-batas pergaulan yang ditetapkan oleh Allah.

Wanita itu juga telah memohon perlindungan daripada Allah Yang Maha Berkuasa daripada segala sesuatu. Oleh itu, jika Allah swt ingin melindunginya, tiada sesiapa yang akan dapat melakukan sesuatu ke atasnya.

Di samping itu, apabila kita membaca Ayat Qursi, Allah akan utuskan dua malaikat untuk menjaga kita. Dua lelaki yang menemani wanita itu adalah malaikat yang diutuskan Allah untuk menjaga hambaNya yang sentiasa ingat akan diriNya dan memohon perlindunganNya.

Ayat Kursi sememangnya adalah ayat pelindung yang mustajab dengan izin Allah. Tetapi jika kita tergolong dalam golongan manusia yang tidak diterima doanya, maka sebanyak mana dibaca pun tidak akan diperkenankan oleh Allah. Jika kita selalu ingkar suruhan Allah, kufur dengan nikmatnya, menunaikan ibadat secara sambil lewa dll. Dapatkah kita mendapat pertolongan sebegini dari Allah ?

Malah kita mungkin akan dikenakan bala di atas perbuatan mungkar kita kepada Allah swt. Balasan Allah tu boleh datang semasa di dunia lagi. Di dalam kubur dan di akhirat kelak kita juga pasti akan disiksa di atas dosa-dosa kita, kerana itu adalah janji Allah swt dan Allah itu Maha Menepati Janji.

1 hadis yang bermaksud :

Jika kamu mencari keredhaan Allah dengan kemurkaan makhluk,
Maka Allah swt akan memelihara kamu daripada segalanya

Sebaliknya, jika kamu mencari keredhaan manusia dengan kemurkaan Allah,
Nescaya Allah swt akan menyerahkan nasibmu kepada makhluk

Antara kelebihan amalan membaca Ayat Qursi :

1.Sesiapa membaca Ayat Qursi dan memohon perlindungan kepada Allah swt,Allah akan menghantar dua malaikat untuk menjaganya

2. Sesiapa membaca Ayat Qursi semasa meninggalkan rumah, keluarga dan hartanya,
Allah akan menugaskan dua malaikat untuk menjaga rumahnya,keluarganya dan hartanya

3.Sesiapa membaca ayat Kursi apabila berbaring di tempat tidurnya,
Allah mewakilkan 2 orang Malaikat memeliharanya hingga subuh

4.Sesiapa yang membaca ayat al-Kursi ketika dalam kesempitan
Nescaya Allah berkenan memberi pertolongan kepadanya 

5.Sesiapa yang membaca ayat al-Kursi selepas membaca blog ini, insyaAllah Allah akan menjaganya daripada melayari laman-laman yang tidak berfaedah dan berunsur-unsur lucah.

Selamat Membaca dan Beramal !!

Sumber: klik sini

Wednesday, April 27, 2011

UCL 27042011- Schalke 0 vs 2 Man.United


Full Report:
67' Ryan Giggs
69' Wayne Rooney 
There's still a second leg to come before the manager and anybody else will be thinking of planning for Wembley but, in truth, only Manuel Neuer's brilliance saved his side from an embarrassing scoreline.
Neuer defied United virtually single-handedly before two quickfire goals - by Ryan Giggs and Wayne Rooney - ensured justice was done. Rooney was the provider for Giggs' opener and then found the net himself after cunning play by strike partner Javier Hernandez.
Sir Alex Ferguson opted for a 4-4-2 formation with in-form Hernandez proving impossible to leave out. Fabio started at right-back with Antonio Valencia, Michael Carrick, Giggs and Ji-sung Park forming the midfield quartet.
In a breathless opening period, both sides carved out chances with Edwin van der Sar worked by Alexander Baumjohann and Edu while Neuer showed his class at the other end. Rooney drifted inside to force a diving stop out of the Schalke skipper, who then beat out a Park drive. Some fine work by Fabio and Valencia led to Hernandez stretching to test Neuer again. Hernandez was then in a one-on-one with the keeper in the 14th minute when Park's astute through ball found him just onside but the Mexican couldn't squeeze his finish under Germany's number one.
Hernandez remained the man likeliest to open the scoring as he rippled the side-netting with a left-footed effort and then made the wrong decision in trying to return a pass to Rooney rather than going for goal himself. Chicharito seemed to be finding space easily and, when he was beautifully picked out by Valencia, it was a surprise his snap-shot flashed across goal rather than on target from an angle.
But it was Giggs who almost broke the deadlock when getting his head to Nemanja Vidic's cross, only for the outstanding Neuer to scoop the ball away with his right hand.
Christoph Metzelder took a booking for the team with a cynical foul on Rooney to stop the England international releasing Hernandez again as the one-way traffic on the German goal continued. There was another major scare for Schalke when Hernandez nipped in to again force a fine stop out of Neuer and Park's goalbound rebound was blocked by Atsuto Uchida.
Moments later, Fabio fired over the top with his left foot  from Park's header down as United tried to get the goal the Premier League leaders' dominance deserved. Instead, Neuer blocked crucially again to thwart Giggs in yet another one-on-one situation by standing tall to frustrate the Welshman with his seventh save of the half as the teams went in all-square at the break.
It took one minute and 13 seconds of the second half to test Neuer again as Carrick headed a Giggs free-kick goalwards before Giggs' dreadful right-footed finish ruined the calm dummy that sat two defenders on the deck.
Neuer was finally beaten with 51 minutes on the clock but, frustratingly, Hernandez was marginally offside when lashing home a superb finish. The Miners mustered an attempt of their own when Juan Manuel Jurado sliced a volley off target following Jefferson Farfan's lightning run down the right and Edu's powerful shot forced a save out of van der Sar.
But the Reds were merely biding their time before conjuring up a way of beating Neuer. Patrice Evra fed Rooney and the striker's brilliant disguised pass allowed Giggs to race through unchallenged to slip home an assured left-footed finish.
Scenting blood, United poured forward and, after Giggs volleyed a well-placed Valencia cross wide, it was 2-0 within a couple of minutes. Valencia touched the ball towards Hernandez and the summer signing helped it on intelligently to Rooney, who gleefully swept past the exposed Neuer.
Sir Alex took the opportunity to give Hernandez and Park a breather ahead of the weekend clash with Arsenal as Paul Scholes and Anderson came on with 17 minutes left.
Schalke tried in vain to reduce the deficit with Farfan sending a free-kick wide and substitute Sergio Escudero's excellent attempt forcing van der Sar into evasive action.
But the hosts, who almost fell further behind late on when Evra shot just wide after linking up with substitute Nani, were simply no match for the Reds on the night and require a Minor miracle in the second leg at Old Trafford next Wednesday.

Sources:Click HERE

Overnight with my brother

Assalamualaikum . . . 
malam nie, abg aku a.k.a aniep ajak aku stay kt umh dia di Selayang. Dia nk ajak aku tgk bola. Champion League Man.United vs Shalker. ikutkan hati ni xmau p sebab game baru takat pusingan separuh akhir dan esok(rabu) ade kelas pagi lak.memang giler.. tp nk menjaga hati si"abg".aku follow.so, aku overnight kt rumah sewa dia.huhu ^_^
hope Man.United will win this game.

Schalke vs Man.United
Stadium Veltins-Arena
0245 *waktu m'sia
Live on ESPN & STARSPOT

Tuesday, April 26, 2011

Monday, April 25, 2011

Budak Dirogol dan Dimakan Dagingnya . (18SG)

Assalamualaikum . . .
Post kali ni sy nak kongsi mengenai orang makan orang. Memang brutal lah. Rasa-rasa orang yg buat benda ni mesti daripada kaum carnibal.  Memang gila dan tak masuk akal. Apa rasanya makan Daging manusia hah?? ada rasa manis ? pahit ? eeiii... >>
Sebelum tue, sy nk cakap yg kes ni bukan terjadi di Malaysia, mahupun di Thailand.Tp berlaku kt Arab Saudi.gambar agak menyeramkan mengenai seorang budak dirogol dan dimakan dagingnya...n lelaki tue pendatang dari Bangladesh..

comeinya budak ni kan (bawah)..tapi pics kat bawah2 tu....,amat meyedihkan... Sama-sama kita bertafakur, berdoa agar roh budak ni dicucuri rahmat, keluarga nya diberi kekuatan dan penjenayah kejam tahap  Dewa.kita doakan moga pesalah ni akan dikenakan hukuman yang seberat-beratnya, setimpal dengan perbuatannya..


Mengerikan .

Sumber: Sembangkosong

Saturday, April 23, 2011

23042011 - Manchester United 1 - 0 Everton

84' - Hernandez scored to United

Chicharito fires dramatic late winner after nervous afternoon at Old Trafford

Manchester United moved one step closer to their 19th Premier League title with a hard-working 1-0 win over Everton at Old Trafford.  A late Chicarito header was enough to secure the three points against a resolute visiting team.

Everton were looking to continue their excellent run of form that has seen them pick up five wins and two draws from their last seven games. United were looking to extend their lead at the top of the Premier League to nine points though and were in no mood to let the Merseysiders extend their unbeaten streak.

Neither team could get hold of possession for any extended period of time early on as the opening stages proved to be of fairly poor quality without any chances being created at all.

The home side were having the better of the play, but the surprise pairing of Anderson and Darron Gibson in the middle of midfield were struggling to put their stamp on the game.  Rio Ferdinand was also looking out of sorts in the early exchanges, giving away a couple of silly free-kicks against Jermaine Beckford.

The first real effort on goal came after 13 minutes when Wayne Rooney played Nani in down the left hand side of the penalty area, but his shot was fairly tame and comfortable for Tim Howard in the Everton goal.

United started to dominate play after 15 minutes or so and were looking dangerous from corner kicks, John O'Shea flashing a header over the crossbar from one such set play.  The Irishman found himself free in the area on 20 minutes as well, but his shot was very much that of a defender and it tamely rolled wide.

Everton's five-man midfield was capable of getting hold of the ball at times, but Beckford seemed isolated up front and balls into him were being picked off fairly easily by Ferdinand and Jonny Evans.

Chicarito had the next meaningful effort on target as Anderson slid him in in the inside left channel but his shot from a tight angle was comfortably kept out by Howard.

Typically, Gibson needed no invitation to shoot from range, but he hadn't got his radar working in the opening half hour as a couple of his efforts ended up a long way wide.

Tim Howard's goal came under the biggest threat of the afternoon so far as Rooney played the ball into Chicarito on 30 minutes and the Mexican hit it first time from 12 yards out but Howard was equal to his powerful effort and parried it away.

The home team were completely running the show as the half moved towards its conclusion, dominating possession and looking dangerous, Everton were very organised and disciplined though and were limiting the chances United could create.

The Red Devils came incredibly close to opening the scoring after 38 minutes when Antoni- Valencia burst down the right and out-muscled Leighton Baines to cut the ball back for Nani.  The Portuguese looked to place the ball in the bottom corner, and would have managed it if not for Chicharito who had fallen in the six yard box and blocked his teammate's shot, much to the frustration of Nani.

Rooney then had another chance to create something as he got free on the right flank but failed to pick anyone out with his cut back.

It seemed like a matter of time until United broke the deadlock as they were pressurising Everton heavily and gaps were beginning to appear in the visitors' defence, especially behind the usually excellent Baines.

Rooney was able to get on the ball quite regularly as he was dropping deep and Everton didn't seem sure who was to pick him up.  The England striker was looking dangerous but failing to make the final pass at the critical time.

Peter Walton brought the first half to a conclusion with the home team looking a little frustrated having controlled the first 45 minutes, but failing to open the scoring.

David Moyes clearly thought things needed to be changed as he hauled Diniyar Bilyaletdinov and Beckford off at half-time and brought Tim Cahill and Victor Anichebe on to provide more energy and attacking threat to the Everton side.

United weren't dominating as they had in the first-half in the opening minutes of the second as Everton had re-organised themselves and were looking well set with their bank of four and five in front of it.

It certainly hadn't been a dirty game but Walton began to flash the yellow cards after 50 minutes with Anderson and then Cahill picking up bookings in quick succession for rash challenges.

John O'Shea seemed to be struggling with an injury and was brought off for Patrice Evra on 58 minutes, it may have been the thinking of Sir Alex Ferguson that the Frenchman would offer more of an attacking threat from left-back as well.

Both Gibson and Rooney attempted long-range efforts, but the Everton defending was so committed that very few things were reaching Tim Howard with everything getting blocked before danger could arise.

Manchester United's biggest threat seemed to be Valencia down the right, who had the beating of Baines, but he was failing to pick anyone out with his crossing.  The height of Phil Jagielka and Sylvain Distin meant that headers were easy to win against Rooney and Chicharito.

Ferguson needed a breakthrough and decided to throw on an extra forward in the shape of Michael Owen who replaced Nani.  The former Liverpool man went up top with Chicharito which allowed Rooney to roam pretty much freely.

The home team's failure to make their first-half dominance pay looked like it may come back to haunt them as the Toffees were really coming in to the game.  Jack Rodwell produced their first decent effort on goal of the game, and it was a very decent one.  His low drive had to be brilliantly saved by Edwin van der Sar to prevent the league leaders going one down.

Manchester United were still having the majority of the possession but struggling to create chances, Owen managed to get a sniff of a chance at the near post from a Fabio cross, but it was blocked by Howard.

United desperately needed some creativity and Ferguson turned to the evergreen Ryan Giggs to try and provide it as he replaced Gibson.

As the game reached its final 10 minutes United were real stepping up the pace and pushing for a winner and were camped in the Everton half. Chicharito came as close as any had in the game to that point with his header forcing a top quality save from Howard.

It was the same method that broke the deadlock though just minutes later as the Mexican put his side one-nil up.  Valencia again looked threatening down the right and chipped in an excellent cross to the back post where Chicharito had slipped away from his marker and headed home past Howard.

It was no more than United deserved but you had to feel sorry for the visitors who had defended so stoutly all afternoon.

The goal really knocked the wind out of the sails of Everton and they looked very tired as United knocked the ball around, comfortably maintaining possession and winding the clock down.

The visitors were trying to conjure up an equaliser, but in truth never really looked like managing it, a tame Cahill header was as close as they came.

United saw the game out very professionally and Walton put Everton out of their misery after 95 minutes as Ferguson's men claimed the three points and moved a step closer to the title.

Appendix:

Everton's Diniyar Bilyaletdinov battles for the ball with Wayne Rooney  
Former Manchester United defender Phil Neville slides in on Wayne Rooney
Manchester United striker Wayne Rooney finds it tough going against his former club
Manchester United's Wayne Rooney is tackled by Ben Watson of Wigan Athletic
Nani takes a tumble as he is pursued by Everton's Tony Hibbert

Sources: www.goal.com

Friday, April 22, 2011

8 Aspek Kebahagian Dalam hidup

( Al-BaQarah : 269 )

Assalamualaikum . . .
Apa makna "Kebahagian" yea ? Susah untuk kita tafsirkan melalui lisan dan dalam bentuk kalimah. Hanya kita sendiri sahaja yang dapat memahami makna kebahagian. Disini sedikit perkongsian mengenai aspek-aspek penting untuk kita mendapat kebahagian dalam hidup. :)
 
Emosi
Selama ini, saya sering meletakkan diri terutama emosi  di tempat kedua. Saya beranggapan adalah selfish jika saya mendahului emosi sendiri berbanding orang lain. Namun, semakin dewasa, saya dapati, emosi diri sama penting untuk dijaga. Ia memberi impak pada penyerapan ilmu, ketahanan fizikal dan elemen-elemen lain dalam hidup. Pada masa yang sama, ilmu yang diserap mampu memantap dan mematangkan emosi semakin usia meningkat.

Fizikal
Ramai yang mengukur kebahagiaan dari simbol-simbol seperti aset yang dimiliki dan pada 'besar gelaknya' seseorang. Namun, betapa malangnya pada mereka yang mempunyai aset yang banyak dan 'gelak yang besar' tetapi kesihatan tidak pernah dijaga. Pemakanan, senaman dan pemantauan kesihatan amat penting untuk menikmati hidup yang cemerlang.

Spiritual
Tiga minggu lepas di satu kursus, kami ditanya perbezaan antara believe dan faith. Saya termanggu seketika untuk mencari perbezaan. Menurut penceramah itu, believe adalah apabila seseorang itu ditunjukkan bukti, barulah dia akan percaya manakala faith adalah tahap kepercayaan walaupun tanpa bukti, mereka percaya ia wujud atau sesuatu itu akan berlaku. Menyerap kata-kata itu, keyakinan kita pada janji Tuhan mengenai orang-orang yang sabar dan orang-orang yang berusaha untuk mencapai kejayaan adalah kunci untuk ketenangan hidup di dunia dan keabadian hidup di akhirat.

Intelektual
Intelektual bukan bermakna seseorang itu harus mempunyai sijil menggunung atau bercakap menggunakan bahasa tinggi. Meningkatkan kemahiran, membaca buku, berbual bicara dengan individu hebat dan belajar dari pengalaman diri sendiri adalah antara cara untuk meningkatkan intelektual.

Kewangan
Jika ada yang berkata, "aku tidak mahu kaya, aku mahu hidup sederhana", dia hanya membohongi dirinya. Hakikatnya, hidup di dunia memerlukan wang. Malah, sebagai seorang muslim, kita seharusnya berusaha untuk menjadi kaya untuk membantu lebih ramai rakan muslim di mana jua mereka beada. Justeru, mulalah melabur. Lagi muda lagi bagus.

Keluarga
Keseimbangan hidup juga harus meliputi keluarga. Mereka adalah kelompok terdekat yang perlu disayangi dan menyayangi kita.

Karier
Kita juga harus memberi yang terbaik pada karier. Sebaik-baiknya, tugas yang dilaksanakan itu bukan berpaksi pada imbuhan semata-mata. Memang betul kita bekerja untuk mendapatkan duit, namun jangan jadikan duit sebagai satu-satunya tujuan kita bekerja. Kita mahu lakukan tugas itu dengan amanah dan sehabis baik. Barulah berkat duit yang kita dapat.

Komuniti
Hubungan baik dengan Allah harus seiring dengan hubungan baik sesama manusia. Ramai antara kita yang 'amat sibuk' bekerja sehingga terlupa bahawa kita hidup dalam komuniti masyarakat. Mereka adalah jiran, rakan sekerja, orang yang kita temui semasa menunggu bas, pembekal, rakan-rakan dalam facebook/twitter dan sebagainya.

Sekali pandang seperti "banyaknyaaa..." untuk mencapai kebahagiaan dalam hidup. Namun, apabila saya temui individu-individu hebat, kebanyakkan mereka memiliki kelapan-lapan aspek ini dalam hidup mereka. Justeru, jika saya ingin mencapai misi becoming the best I can be and live life to the fullest, saya juga perlu seimbang dalam kelapan-lapan aspek ini.

Apa-apa pun Hubungan Dengan Allah (HDA) mestilah kita dahulukan. Seperti tidak meninggalkan Solat 5 waktu sehari. Solat diawal waktu. dan amalan-amalan lain yang perlu sama-sama kita pertingkatkan dari semasa ke semasa . =)

( Peribahasa dair Negara China  )

10 Fakta yang anda perlu tahu mengenai Twitter.com

Jack Dorsey

Assalamualaikum . . . 
Kali  ni saya nak kongsi skit pasal Twitter kt korang, kepada yang belum tau bolehlah bacanyew..

1. Orang pertama yang memiliki akaun di Twitter
Jack Dorsey adalah orang yang pertama memiliki akaun Twitter kerana dialah pembuat dan pembangun Twitter. Jack juga orang pertama yang melakukan tweet di Twitter.

2. Pendapatan Twitter
Twitter dibangunkan pada tahun 2006 dan telah menjadi raksasa dalam jejaring sosial. Mungkin kita akan menyangka pendapatannya akan sama / atau lebih kurang Facebook yang mencapai billion dollar, tapi sesungguhnya dalam 3 tahun pertama semenjak dibagunkan Twitter tidak pernah mendapatkan keuntungan satu sen pun.


3. Frekuensi orang melakukan Tweet
Berapa banyak tweet yang melayang di Internet dalam sesaat ? Jumlahnya ialah sebanyak 750 tweet dalam sesaat.

4. Tema Tweet yang paling banyak
Isi / tema dari tweet yang paling banyak digunakan adalah kejadian sehari-hari dan adalah tidak penting. Contohnya; “Sedang lunch di xyz”, “sedang layan blog mutiarahitam07.blogspot.com ” jumlahnya cukup besar iaitu lebih kurang 10%.

5. Nama asli Twitter
Nama Twitter yang digunakan selarang bukanlah nama aslinya, tapi tetap berkaitan dengan nama yang dipakai sekarang. Nama awal twitter adalah “TWTTR”. Nama itu dipilih dari fakta bahawa di Amerika penggunaan kod singkatan adalah sebanyak 5 karakter.

6. Hari pertama Twitter Online
Tentu saja hari pertama Twitter online berkaitan erat dengan seseorang yang spesial dalam organisasi tersebut. Versi beta dari Twitter pertama kali online bersamaan dengan hari ulang tahun CEO Twitter Even Williams.

7. Laki-laki atau Perempuan
Lelaki lebih mudah bersosial dibandingkan perempuan namun perempuan lebih banyak ber’kicau’dari kebanyakan lelaki. Pengguna Twitter perempuan menyumbang lebih dari 55% twitter di sementara pengguna Twitter lelai hanya menyumbang sekitar 45%.

8. Penggunaan Twitter
Anda akan terkejut bila mengetahui bahawa traffic terbesar penggunaan Twitter bukanlah dari laman utama Twitter.com, melainkan dari applikasi pihak ketiga seperti tweetdeck, ubertwitter, seesmic, dll yang menyumbang sebanyak 75 % dari keseluruhan traffic twitter.

9. Bila Twitter adalah sebuah Negara
Dengan lebih dari 105,779,710 pengguna Twitter yang berdaftar, apabila Twitter adalah sebuah negara maka akan menjadi negara terbesar ke-12 di dunia dalam jumlah populasi rakyatnya.

10. Kelas sosial masyarakat pengguna Twitter
Berdasarkan kajian kepada pengguna Twitter kebanyakan adalah dari kelas sosial menengah ke atas, dimana sebanyak 30% penggunanya berasal dari keluarga yang mempunyai income $US 100,000 setahun.

P/s: Kepada sapa-sapa yang belum ada akaun Twitter bolehlah daftar sekarang.*Free jew. Bukan senang nk dapat benda free ni.Sekarang tandas pun dah kena bayar 20sen. :P

Wednesday, April 20, 2011

Kesan Zikir Terhadap Otak

Assalamualaikum . . .
Post kali ini mengenai kesan zikir terhadap otak kita. Setiap orang islam pernah berzikir kan, berzikir adalah salah satu cara untuk kita mengingati Allah. Apabila kita mengingati Allah,Allah akan mengingati kita jua.

Sebenarnya,otak hanyalah aktiviti-aktiviti bio-elektrik yang melibatkan sekumpulan saraf yang dipertanggungjawabkan untuk melakukan tugas-tugas tertentu bagi membolehkan ia berfungsi dengan sempurna.

Setiap hari 14 juta saraf yang membentuk otak ini berinteraksi dengan 16 juta saraf tubuh yang lain.
Semua aktiviti yang kita lakukan dan kefahaman atau ilmu yang kita peroleh adalah natijah daripada aliran interaksi bio-elektrik yang tidak terbatas
.
Oleh itu, apabila seorang itu berzikir dengan mengulangi kalimat-kalimat Allah, seperti Subhanallah, beberapa kawasan otak yang terlibat menjadi aktif.
   Ini menyebabkan berlakunya satu aliran bio-elektrik di kawasan-kawasan saraf otak tersebut.
Apabila zikir disebut berulang-ulang kali, aktiviti saraf ini menjadi bertambah aktif dan turut menambah tenaga bio-elektrik.

Lama-kelamaan kumpulan saraf yang sangat aktif ini mempengaruhi kumpulan saraf yang lain untuk turut sama aktif.
Dengan itu, otak menjadi aktif secara keseluruhan.
Otak mula memahami perkara baru, melihat dari sudut perspektif berbeza dan semakin kreatif dan kritis, sedang sebelum berzikir otak tidak begini.

Otak yang segar dan cergas secara tidak langsung mempengaruhi hati untuk melakukan kebaikan dan menerima kebenaran.
Hasil kajian makmal yang dilakukan terhadap subjek ini dimuatkan dalam majalah Scientific American, keluaran Disember 1993.

Satu kajian yang dilakukan di Universiti Washington dan ujian ini dilakukan melalui ujian imbasan PET yang mengukur kadar aktiviti otak manusia secara tidak sedar.
Dalam kajian ini, sukarelawan diberikan satu senarai perkataan benda.
Mereka dikehendaki membaca setiap perkataan tersebut satu persatu dan mengaitkan perkataan-perkataan dengan kata kerja yang berkaitan.

Apabila sukarelawan melakukan tugas mereka, beberapa bahagian berbeza otak mempamerkan peningkatan aktiviti saraf, termasuk di bahagian depan otak dan korteks.
Menariknya, apabila sukarelawan ini mengulangi senarai perkataan yang sama berulang-ulang kali, aktiviti saraf otak merebak pada kawasan lain dan mengaktifkan kawasan saraf lain.
Apabila senarai perkataan baru diberikan kepada mereka, aktiviti saraf kembali meningkat di kawasan pertama.

Ini sekali gus membuktikan secara saintifik bahawa perkataan yang diulang-ulang seperti perbuatan berzikir, terbukti meningkatkan kecergasan otak dan menambah kemampuannya.
Oleh itu, saudara-saudaraku se-Islam, ketika saintis Barat baru menemui mukjizat ini, kita umat terpilih ini telah lama mengamalkannya dan menerima manfaatnya.
Malang bagi mereka yang masih memandang enteng kepentingan berzikir dan mengabaikannya.

Jika setiap manusia mengetahui kebaikan berzikir, pasti semua akan merebut peluang keemasan ini.


Haramkan email 1Malaysia



Assalamualaikum . . .

Jangan melanggan email 1Malaysia demi keselamatan dan ketenangan diri anda.

Oleh: Pian Ka Liao

Jauhkan diri anda dan melanggar email 1Malaysia walaupun ia diagihkan percuma. Ia tidak menjamin keselamatan dan hak keperibadian anda. Rakyat mempunyai ruang untuk memilih penggunaan email percuma seperti Yahoo, Hotmail dan Gmail. Kenapa diri anda perlu menanggung risiko yang tingga akibat penggunaan email 1Malaysia?

1) Kemungkinan email yang dihantar akan disiasat atau dicuri oleh pihak pentadbir dikawal oleh MCMC, kalau tersentuh isu sensitive. IP anda akan terbongkar. Password dan account anda diketahui secara langsung.

2) Sekirannya anda menggunakan email 1Malaysia, anda telah masuk perangkap pihak berkuasa dimana kebebasan bersuara melalui email mudah disekat. Pihak berkuasa mudah mengesan anda.
3) Email 1Malaysia berkemungkinan membawa malicious virus, spyware, di mana mudah diserang dan mengawal komputer anda sewaktu anda di internet.

4) Pihak UMNO atau BN akan menyebarkan alamat email anda kepada cybertrooper BN dan melakukan serangan keatas pihak pembangkang.

5) Mesej atau attachment anda akan disimpan dalam server tertentu, maka memudahkan pihak BN menyiasat gerak geri anda. Sekirannya menggunakan email 1Malaysia, mesej dan attachment akan dijadikan bahan bukti.

6) Segala confidential or sensitive information tidak diberi jaminanan, mungkin akan tersebar keluar tanpa disedari oleh anda sendiri.

7) Inilah bagi peluang untuk pihak kerajaan memboroskankan wang rakyat dimana Tricubes Berhad dijadikan agent untuk menyuapkan wang cukai rakyat. Kerajaan tidak patut memboroskan wang sebanyak 50 juta ringgit, apakah baiknya wang sebanyak ini disumbang dalam menolong orang miskin?
Menggunakan email 1Malaysia dapat diupamakan bagai memasuki mulut harimau, menunggu masa untik dibaham. Kebahayaan dan risikonya amat tinggi sekirannya anda adalah blogger yang menentang UMNO/BN. Jangan melanggan email 1Malaysia demi keselamatan dan ketenangan diri anda.
No to 1 Malaysia email a/c

The Rakyat should take precautions before subscribing to any free 1Malaysia email address. Prevention is better than cure. The Rakyat has a variety of choices to subscribe to any kind of free email such as Yahoo, Gmail, Hotmail, whose service provider is much better (more reliable and dependable) than that of the 1Malaysia email.

1) The possibility of an email sent to be investigated or stolen by the administrator who may be controlled by the MCMC, if you have touched on any sensitive political issues. Your IP would be easily exposed. They will expose your identification and password, then log into your account directly.

2) If you are using the 1Malaysia email, you have entered the trap owned by the authorities, where freedom of expression through a simple email would be blocked. They will easily track your movements.

3) The 1Malaysia email is likely to carry malicious viruses or spyware which would enable them to easily attack and control your computer when you are surfing the internet. The mail provider is not clarified net security.

4) The UMNO or BN cyber trooper will distribute your email address to other BN cyber troopers. There may use your identity to attack the opposition party.

5) Messages or attachments will be stored in their server, to facilitate the MCMC or other authorities to investigate or blacklist your activity. Particularly your messages and attachments will be used as evidence in court. MCMC can easily imitate any mail user.

6) Any confidential or sensitive information is not given guarantee of leaking, hacking, spamming; moreover it is likely to be spread. Your personal identification is not their concern.

7) This is the opportunities for governments wasting tax payer’s money,
What is the use of an email account for every rakyat when many of the rakyat have no clean water and electricity let alone a computer which runs on electricity? It is better to spend the RM50 Million in providing clean water and electricity to the rakyat instead of another project to enrich the cronies.
Subscribig 1 Malaysia mail is seem like walk in tiger mouth, waiting time for his devouring. No such social activist will taking risk while sending mail by 1 Malaysia email. It is mostly endanger for blogger who against UMNO / BN. So please do not subscribe 1 Malaysia email for the security and safety concern.

Sources:  http://www.malaysia-today.net

Tuesday, April 19, 2011

Reaksi Syaitan apabila orang Muslim membaca Al-Qur'an



Assalamualaikum . . .
1)Ketika anda membawa Al-Quran, respon syaitan ialah biasa-biasa sahaja.tengok je.
2)Ketika anda membukanya, syaitan mulai curiga.
3)Ketika anda mulai membacanya, dia resah dan gelisah.
4)Ketika anda sudah memahami isi kandungannya, dia mula terkejang-kejang
5)Ketika anda menghafal dan mengamalkan Al-Quran dlm kehidupan setiap hari. Dia stroke. …………

Jadi,Teruskan membaca Al-Quran & mengamalkannya agar syaitan terus stroke dan tidak mampu mendekati kita lagi.InsyaAllah.."Dengan membaca Al-Qur'an juga hati-hati kita akan tenang".
Ketika anda ingin menyebarkan pesanan ini, syaitan pun mencegahnya. Syaitan kata “jgn SEBARKAN, kerana ia tidak penting langsung !”

Sunday, April 17, 2011

FA Cup-Manchester City 1-0 Manchester United.17042011

: Yaya Toure clinches FA Cup final berth as Paul Scholes is sent off

Manchester City are through to their first major final since 1981 after a second half goal from Yaya Toure was enough to beat rivals Manchester United at Wembley in the FA Cup in a game which saw Paul Scholes sent off for a dangerous lunge on Pablo Zabaleta. Roberto Mancini's men ended the treble hopes of United and ensured that the Sky Blues have the best chance of silverware in a generation.
With a large portion of the Manchester population fighting the M1 closures to get to Wembley the blue half will savour the return journey after an histroic result.

The headline beforehand was the omission of both Carlos Tevez and Wayne Rooney but the other players on show had the skill to make up for the lose.

With such attacking talent on offer, a close, cautious game was not what was expected but the opening exchanges proved very little in entertainment. A pass behind the United defence from Yaya Toure to Mario Balotelli, which ran a little out of the Italian’s reach was the most both sides could muster.

Dimitar Berbatov had the first true opening of the game after 14 minutes when Michael Carrick’s wonderfully threaded through ball was collected by Dimitar Berbatov who burst through the City offside trap to only be denied by the alert Joe Hart. The England ‘keeper sensed the impending danger and tore off his line to close the angles enough to suffocate the chance and keep United at bay.

The pressure was still being applied when a jinking run from Nani along the left byline could not have provided Berbatov with an easier chance to score. Astonishingly, with the ball rolling no more than two yards from goal line, Berbatov flung himself at the ball and incredibly spooned the shot over Hart’s crossbar. The stadium roared as the respective fans couldn’t believe what was unfolding in front of them.

With such glaring misses the omission of both Carlos Tevez and Wayne Rooney was proving that both are the jewels in the collective Mancunian crowns and without them, both teams are drastically less potent.

With United dictating the flow of the game, City were spending much the first period in their own half until an effort from Gareth Barry which flashed narrowly wide of Edwin Van der Sar’s right hand post, signalled it was City’s turn to take the whip hand. A long range effort from Mario Balotelli and a Joleon Lescott volley with his weaker foot continued this trend but still the opening goal would not come.

The first half limped to it’s conclusion and both managers had much food for thought and work to do to break the deadlock.

No changes were made at half time and City didn’t need to. A glaring error from Carrick early in the second half was the moment which proved vital as Yaya Toure made United pay dearly.  The loose pass was pounced upon by Toure whose powerful run was too much for Nemanja Vidic and Edwin Van der Sar when the ball run through the Dutchman’s leg. Wembley was a blue heaven.

City's mood was improved further when an uncharacteristic foul from Paul Scholes earned a red from Mike Dean and City started to truly believe that today was there day.

The journey back north would be as difficult as the one taken in the morning, but City fans would savour every mile.


p/s: Man.United will try next year in good performance !   

Friday, April 15, 2011

PC Fair 2011 [15-17 April 2011] at KLCC

Assalamualaikum .. ..
 Kepada yang gemar barang-barang komputer ni dan inginkan maklumat terkini mengenai komputer, Jom sertai PC fair minggu ni. Pada 15-17 April 2011(jumaat-ahad) bertempat di KLCC,Jam 10pg-9mlm.Yang beragama Islam, WAJIB solat Jumaat dulu sebelum p, takut-takut terleka nanti tak sempat pulak. Boleh jamin lah tengok-tengok barang komputer ni bukannya sekejap,mesti terleka. huhu ^_^
Kalau terlepas nak p minggu ni kat KLCC, kat bawah nie ada banyak lagi pilihan .. =)

[ PC Fair 2011]
15-17 April 2011
KL Convention Centre, KUALA LUMPUR]
Batu Pahat Mall, BATU PAHAT

Village Mall, SUNGAI PETANI

Dewan Masyarakat, TAWAU

 22-24 April 2011
Dewan Masyarakt, SANDAKAN
Miri Indoor Stadium, MIRI

Sibu Trade & Exhibition Centre, SIBU

Dewan Merdeka, SERI MANJUNG


 6-8 May 2011
Penang International Sports Arena (PISA), PENANG
Permata Car Park, KUCHINGNew Date

 19-21 May 2011
Kelantan Trade Centre, KOTA BHARU

 20-22 May 2011
Stadium Indera Mulia, IPOH

Bangsa Cina yang berhati mulia

Assalamualaikum .. .. ..

AMPANG: Keprihatinan seorang lelaki menyelamatkan sepasang suami isteri yang tersepit selepas kemalangan bertukar tragedi apabila dia kehilangan kaki kanan dari paras paha akibat dilanggar sebuah kereta lain, awal pagi kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 1 pagi itu, Ong Kim Koon, 52, dilanggar dari belakang ketika berusaha mengeluarkan Zainal Mohammad, 45, dari Perodua Viva yang dipandunya.

Sebelum itu, Ong berjaya mengeluarkan isteri Zainal, Rosamiah Hashim, 38, selepas kereta dinaiki pasangan terbabit berlanggar dengan sebuah Toyota Vios di Jalan Lingkaran Tengah 2 (MRR2) berhampiran Tesco Ampang, di sini.

Bagaimanapun, ketika Ong mengeluarkan Zainal, dia dirempuh sebuah Toyota Estima dari arah belakang menyebabkannya tersepit pada Perodua Viva berkenaan.
DIRAWAT ... Zainal cedera ringan dan kini berada di HA.
Pemandu Toyota Estima yang melanggarnya pula melarikan diri dari tempat kejadian. Mujur, Ong dibantu beberapa individu lain yang lalu di kawasan itu dan membawanya ke hospital.

Ong yang ditemui di Hospital Ampang (HA) di sini, semalam, berkata sebelum kejadian itu dia dalam perjalanan pulang ke rumahnya di Pandan Mewah selepas habis bekerja dan melihat dua kenderaan terbabit kemalangan.

“Saya memberhentikan kereta dan turun untuk meninjau keadaan kenderaan itu. Selepas melihat sepasang suami isteri dalam Perodua Viva tersepit dan meronta-ronta sambil menjerit meminta pertolongan menyebabkan saya membantu.

“Selepas berusaha kira-kira 10 minit, saya berjaya mengeluarkan mangsa wanita sebelum meletakkannya di bahu jalan dan memintanya menghubungi polis berikutan dia sedar,” katanya.

 Ong berkata, dia kemudian berusaha pula mengeluarkan mangsa lelaki, namun tiba-tiba sebuah kenderaan merempuhnya dari arah belakang.

“Saya tak sedarkan diri selepas itu dan hanya tersedar selepas berada di HA. Saya terpaksa menerima hakikat pahit apabila doktor memaklumkan kaki kanan saya terpaksa dipotong akibat parah manakala kaki kiri saya pula patah,” katanya.

Difahamkan, sehingga lewat petang semalam Rosamiah masih tidak sedarkan diri dan dirawat di Unit Rawatan Rapi HA, manakala suaminya, Zainal dirawat di hospital sama.
Rosamiah masih tidak sedarkan diri (semalam)
Zainal berkata, dia berterima kasih kepada Ong dan jika tidak kerana tindakan lelaki terbabit membantunya, yakin dirinya dan isteri mungkin maut.

“Saya akan menyaman pemandu kenderaan itu RM2 juta, namun wang itu bukan untuk kegunaannya sebaliknya akan diserahkan kepada rumah anak yatim,” kata Ong.

Sementara itu, Ketua Trafik Ibu Pejabat Polis Ampang Jaya, Deputi Superintendan Wan Zaharuddin Wan Omar ketika dihubungi, berkata pihaknya sudah mengenal pasti pemilik Toyota Estima yang melarikan diri itu.

“Kes disiasat mengikut Seksyen 43 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987 dan orang ramai yang mempunyai maklumat diminta tampil membantu siasatan,” katanya.

p/s: Menolong orang adalah satu perbuatan yang mulia disisi Allah. semoga Allah merahmati segala perbuatan yang kita lakukan =)

Sentuhan Giggs masih berbisa ketika menentang Chelsea

Assalamualaikum .. ..
Buat semua peminat Man.United. Sedikit berita daripada Old Trafford =)

MANCHESTER – Alex Ferguson memuji persembahan Ryan Giggs ketika membantu Manchester United menewaskan Chelsea 2-1 pada suku akhir kedua Liga Juara-Juara di Old Trafford awal pagi semalam.

United mengesahkan slot ke separuh akhir dengan agregat 3-1 selepas mencatat kemenangan tipis 1-0 pada aksi suku akhir pertama di Stamford Bridge minggu lalu.

Selepas menjadi penggerak utama di atas jaringan yang dilakukan Wayne Rooney minggu lalu, Giggs, 37, sekali lagi membuktikan bahawa sentuhannya masih boleh diharap.

Biarpun tidak menjaringkan gol, beberapa gerakan menarik yang dilakukan pemain sayap vateran United itu sudah cukup untuk memikat hati Ferguson.

Giggs menjadi tulang belakang di atas dua jaringan yang dihasilkan skuad The Red Devils menerusi bintang muda pasukan itu, Javier Hernandez dan perancang Korea Selatan, Park Ji-Sung.
Chicharito dan Park-Ji sung  meraikan selepas masing-masing menyumbang 1 gol buat United

Kedua-dua pemain tersebut menjaringkan satu gol masing-masing pada minit ke-43 dan 77 manakala gol sagu hati Chelsea diperoleh menerusi penyerang Ivory Coast, Didier Drogba.

“Kita telah banyak kali bercakap mengenai perkara ini. Apa yang saya boleh katakan adalah dia (Giggs) dianggap sebagai nadi utama pasukan kami (United).

“Aksi yang dipamerkan Giggs sungguh menakjubkan dan dia seorang pemain yang begitu unik sekali.
“Sumbangan kepada pasukan sungguh besar. Lihat sahaja sumbangannya pada jaringan Rooney minggu lalu dan dua gol yang kami hasilkan hari ini (awal pagi semalam).

“Ia merupakan sumbangan yang besar. Semua itu berjaya dilakukan kerana pengalaman yang luas dan aksi yang sentiasa tenang setiap kali berdepan pemain lawan,” kata Ferguson. - AFP

Thursday, April 14, 2011

Info : Kenapa piring astro menghadap kiblat?

Assalamualaikum . . .
Kaabah bukan sekadar kiblat tetapi juga sebagai pusat tumpuan manusia dalam urusan dunia atau kehidupan. Contoh yang paling mudah sekali, tentu anda ada stesen televisyen berbayar iaitu Astro. Pastinya setiap Astro ada 'piring para bola' untuk menerima maklumat yang dipancarkan dari satelit. Untuk mendapatkan siaran yang jelas, piring itu akan dihalakan ke arah Kiblat atau Kaabah. Kalau tidak percaya cuba tengok balik piring Astro di bumbung anda menghadap ke mana?

KENAPA BEGITU? Mudah saja jawapannya Mekah adalah pusat bumi. Sama ada percaya atau tidak jawapannya mudah ditemui semasa kali pertama Neil Armstrong menjejakkan kaki ke bulan pada 20 Julai 1969. Di dalam satu temu bual di stesen TV Al Majid, Arab Saudi, Dr. Abd Al-Baset Al-Sayyed dari pusat Penyelidikan Kebangsaan Mesir mengulas, angkawasan pertama itu telah membuktikan, Mekah adalah pusat bumi.
 Katanya ia telah dibuktikan secara saintifik semasa Neil Armstrong di dalam perjalanan ke bulan. Ketika itu dia berjaya mengesan satu radiasi yang dipancarkan dari bumi. Radiasi itu di dalam gelombang pendek. Situasi itu sesuatu yang pelik dan mereka cuba mencari jawapan dan membuat penelitian. Akhirnya mereka berjaya mengesan bahawa radiasi itu dipancarkan dari Mekah atau secara tepatnya dari Kaabah.

"Yang paling mengejutkan radiasi itu bersifat infiniti (tidak berpenghujung). Apabila Armstrong menjejakkan kaki ke bulan, radiasi itu masih boleh dikesan. Radiasi itu mempunyai sifat yang istimewa dan paling penting ia infiniti. Saya percaya inilah yang menhubungkan Kaabah di bumi dengan Kaabah di alam akhirat.
"Bayangkan anda berada di kutub utara dan saya berada di kutub selatan,di tengah-tengah adalah zon keseimbagan magnet atau zon magnetisme sifar dan itulah Mekah. Kalau hendak dibuktikan boleh. bawa kompas ke Kaabah dan anda dapati jarum kompas itu tidak akan bergerak. Ini bermakna Kaabah adalah zon magnetisme sifar. Tarikan untuk ke dua-dua medan adalah sama kuat.
Hal sedemikian katanya, turut memberi kesan pada kesihatan dan umur seseorang. Sebab itulah orang yang tinggal di Mekah lebih sihat dan panjang umur. Tekanan graviti yang tertumpu di kawasan itu memberi kesan pada peredaran darah dan pergerakan biologi kehidupan.

"Ini telah dibuktikan bahawa ia boleh memberi kesan pada hemoglobin untuk membawa darah yang mengandungi oksigen ke seluruh tusi badan. Bermakna bila anda berada di Mekah, keupayaan darah untuk membawa oksigen ke seluruh tisu badan secara semula jadi jauh lebih baik berbanding tempat lain di dunia ini," jelasnya

Pelbagai bukti saintifik dari kajian para saintis juga telah membuktikan bahawa Kaabah berada di "Centre of the earth". Jika anda berkesempatan ke Mekah Al-Mukaramah cuba bawa kompas ke arah Kaabah dan lihat jarum kompas tersebut tidak akan menunjuk mana-mana arah sama Barat, Timur, Selatan atau ke mana-mana arah kerana Kaabah sememangnya berada di pusat atau ditengah-tengah bumi. Neil Amstrong juga mengesahkan fakta ini.

Maha Kaya Allah, dengan hanya melakukan Tawaf kesihatan kita akan bertambah baik. Tidak hairanlah jika ramai yang mengetahui rahsia ini sentiasa merindui untuk ke Mekah... Bagi yang bukan Islam kaji-kajilah fakta ini dan anda pasti akan mendapat kebenaran-Nya. Marilah kita belajar ilmu dan mengkaji Islam yang amat indah ini..

Wednesday, April 13, 2011

UEFA 13042011 - Man.United (2) vs (1) Chelsea [aggregated 3-1]


Old Trafford-Manchester
[Scored]
Man.United                       Chelsea
43' Javier Hernandez       76' Didier Drogba
77' Ji-Sung Park

Report
:Quickfire Park goal keeps treble dream on track for Red Devils

Manchester United progressed to the semi-finals of the Champions League after beating a disappointing Chelsea side 2-1 at Old Trafford.


Goals from Chicharito and Ji-Sung Park were enough to secure a 3-1 aggregate victory for United over Carlo Ancelotti’s side who are almost certain to end the season without silverware. 

In an opening 45 minutes high in both intensity and action, Javier Hernandez saw a goal disallowed for offside on the 27th minute mark before giving the hosts the lead, having latched on to a sublime Ryan Giggs ball on the stroke of half time.

Sir Alex Ferguson's side then sealed their qualification for a semi-final match up with either Schalke or Inter with a confident second half performance as Park cancelled out Didier Drogba's equaliser only seconds after the Ivorian had struck on the 77th minute.

Having managed two AC Milan sides to Champions League success, the selection of Fernando Torres ahead of Drogba by Ancelotti certainly reflected a man with a firm trust in former glories. The Spaniard’s history against the Ferdinand-Vidic partnership is laced with triumph, though his form alongside the Ivorian has belied the £50 million spent to secure a move to Stamford Bridge in January. An all or nothing move, the selection of the former Liverpool man held a fitting symmetry to Chelsea’s last shot of glory this season.

The hosts, in comparison, started with a line-up deep in experience and short in talking points. The dynamism of Park down the left-hand side is a much-used weapon in the significant battles of United’s recent history, though it was Nani who graced the right-hand flank as opposed to Antonio Valencia, who had started in West London only 6 days ago. With both Rooney and Hernandez up front, Sir Alex Ferguson had typically set up a team with no intention of sitting on their away goal lead.



United’s refusal to rest on their laurels was apparent from the off, as the hosts looked to build upon a rampant atmosphere within the Theatre of Dreams. Rooney, looking ever more dictatorial in the halves of opponents this season was dropping in behind the Chelsea midfield, forcing both Alex and John Terry to commit to positions in which they looked wholly uncomfortable, straying from there lines of duty.
The impressive start of the hosts so nearly paid dividends on the 12th minute as Hernandez, having collected a low, fizzed ball from Rooney, rapidly made his way down the right-hand side of the Blues’ box. The Mexican whipped a threatening looking effort across the six-yard box to Giggs, only for the Welshman to see his effort deflected wide.
A response was required from the Premier League champions and it came in the form of Florent Malouda, a man whose form has failed to match its dizzying heights of last season. Jinking his way past John O’Shea, the Frenchman slid a fine ball into the path of Frank Lampard but the former West Ham man lashed his stinging effort into the arms of Edwin van der Sar. With the 20-minute mark approaching, neither manager would have had cause for complaint.

The selection of Torres, or possibly more so, Ancelotti’s decision to bench Drogba had indeed raised eyebrows but as the Spaniard linked neatly with Anelka just outside the United box on the 23rd minute, the Italian’s decision was growing in justification as the visitors began to take control of a clash in which they certainly felt that they had more than a supporting role.

However, less than five minutes later, Hernandez had looked to give the home side a seemingly unassailable advantage. Meeting a sublime Rooney ball from the right, the man that announced himself in England against Chelsea in August’s Community Shield headed past Petr Cech only to be denied by an offside decision from the linesman. A correct but resonant wake-up call for the visiting Blues.

Chelsea’s way back into it was then nearly handed to them on a plate in the usually unaccommodating surroundings of Old Trafford as Vidic limply knocked the ball back to Van der Sar and allowed Anelka in, only for the 40-year-old veteran to deliver a sliding tackle that the Serbian himself would have been proud of. Once again, nerves were jangling both on and off the pitch for the hosts.

The endeavour of both sides was hardly befitting a tie of such intensity and as half time approached, the hosts secured the advantage. Collecting a magnificent ball from Rooney, O’Shea slid the ball down the right to an advancing Giggs and the Welshman, without even a thought of breaking stride, fizzed the ball onto the boot of Hernandez, who finished, as is his wont, with consummate ease. Not quite a parallel of Rooney’s goal at Stamford Bridge, but the wizardry of United’s most decorated player had once again proved decisive as United took a half-time lead.
The drama was to continue before a second-half ball had been kicked in anger as Torres’ Chelsea nightmare continued at the Theatre of Dreams. Subbed off for the more physically imposing Drogba, it was a move laced with desperate overtones. The Ivorian had 45 minutes to save his side’s season, and quite possibly, his manager’s job.
Drogba's introduction certainly had an impact and it was made evident only 10 minutes into the second period as the former Marseille man picked up the ball 25-yards out, flicked and turned to last a superb volley wide of Van der Sar's goal. The Dutchman may well have had it covered but the Ivorian's threat was clear for all to see.
Signs of resurgence from the visitors were met by equally alarming counter attacks from United, who weren't sitting on what was looking like an increasingly comfortable lead. Urgency was waning however and most worryingly for the visitors, it was looking all too easy for the hosts' defence as the hour mark passed.
The remaining 20 minutes were nearly confirmed as a formality when Nani hit a sweet right-footed effort towards Petr Cech's bottom corner but the the Czech keeper, who had been left fighting a solitary battle on a number of occasions, got down well to keep the Portuguese winger out.

However, Cech's save was to prove a small mercy only two minutes later as Ramires, having been booked on the 32nd minute for chopping down Nani, was sent off for a foolhardy challenge into the back of the former Sporting Lisbon man. A perilous task for the Blues was looking more and more likely to slip out of their control.
Or so it would have appeared, until Drogba gave Ancelotti a lifeline, whilst at the same time outlining the question as to why he hadn't started in the first place. Beating the offside trap having picked up a fine ball from Essien down the middle, a swivelling effort from effort from Chelsea's towering striker had looked to have made it game on.

Yet once again, as has become a trademark of United, the host's unwavering mental strength was to shine with agonising clarity for Ancelotti only seconds later as Park, so often labelled as a player of industry and little else, controlled Giggs' ball from the right beautifully before striking it home with an unerring cool. Ferguson could not have asked for a better response from his charges, who with ten minutes remaining has all but sealed their path into the Champions League last four.

Chelsea looked very much a team defeated and there was little coming in way of a fightback as the game played out. Game and most probably season over for Ancelotti's side. For United, their treble adventure is still very much on.




Shakhtar donetsk (0) vs (1) Barcelona [Aggregated 1-6]
Stadium:Donbass Arena-Dones'k
[Scored]
43' Lionel Messi

[Report] 
:Messi strike eases Blaugrana into semi-finals
Barcelona secured their spot in the semi-finals of the Champions League thanks to a professional 1-0 victory over Shakhtar Donetsk at the Donbass Arena, to progress 6-1 on aggregate.

Lionel Messi struck the only goal on the stroke of half-time to seal a comprehensive win over the two legs, and set up a potential last-four meeting with Real Madrid.

Despite the seemingly impossible nature of the task facing the Ukrainian side, their followers packed into the stadium in hope that their team could produce a miracle comeback.

Shakhtar stormed out of the starting blocks in front of their vibrant home support, and should have taken the lead in the opening ten minutes. Jadson slipped a slide-rule pass into the path of Luiz Adriano, but the striker's turn and shot was saved by the strong wrist of Victor Valdes.

Visiting coach Pep Guardiola had opted to field a strong XI despite Real Madrid awaiting them in La Liga this weekend, and the Catalan giants eventually played their way into the contest in their own inimitable style.

Lionel Messi tested Andriy Pyatov from long-range, while Ibrahim Afellay, who was offered a rare start, also warmed the shot-stopper's gloves from outside the area.

Whatever fading aspirations Shakhtar held over performing the unthinkable were extinguished two minutes before the break, however, and it was Messi who made the difference.

Linking with Dani Alves on the right, the Argentine burst into the area and as the ball broke kindly into his path, he drilled his effort instinctively, low and into the corner, for his ninth Champions League goal of the season. The stadium fell silent; the inevitable was now upon Mircea Lucescu's men.
 
Shakhtar were desperate to restore an element of pride in the second period, and having surrendered their two-and-a-half year unbeaten home record at the weekend, did not want to taste defeat again.

And yet it was Messi who tormented them once more. The Ballon d'Or winner slalomed through the centre of the pitch before laying in Afellay, but the Dutchman's curling shot was beaten to safety by Pyatov.

Lucescu threw Eduardo and Fernandinho into the action, and Henrikh Mkhitaryan forced Valdes into a smart save, palming over the crossbar from 12 yards, but the Miners were destined not to make the breakthrough.

The 2009 champions held on to secure their first away win in the knockout stages under Guardiola, and kept their end of the bargain in terms of establishing a Clasico semi-final against their arch-rivals from Madrid.
 

Mari bersihkan hati kita . . .

"Sesungguhnya dalam diri manusia itu ada seketul daging. Jika daging itu baik, maka baiklah seluruh anggota badannya tetapi seandainya daging itu rosak dan kotor, maka kotor dan rosaklah seluruh anggota badannya. Daging yang dimaksudkan ini adalah hati." - Hadis riwayat Bukhari dan Muslim daripada Nu'man bin Basyir

Bagaimana kita nak membersihkan hati dan membuang sikap-sikap negatif di dalam diri kita secara perlahan-lahan?
Berikut adalah 8 tips mudah yang ingin kami kongsikan bersama. =)

1.Bersyukur dengan kurniaan Allah

-Setiap manusia mempunyai kelemahan dan kelebihan masing-masing. Jadi,hargai lah kelebihan yang Allah berikan kepada kita dan janganlah pula kita berasa tidak puas hati dengan kelemahan yang allah berikan kerana itu adalah satu ujian buat hambanya.

2.Beribadat dengan benar dan seikhlas hati
 3.Berakhlak baik

4.Menimba ilmu tanpa henti

5.Bekerja keras dengan cara yang bijak

6.Bersederhana dalam hidup
7.Ringan tangan membantu sesiapa sahaja

8.Memaafkan orang lain

9.Sekiranya pembaca-pembaca ingin berkongsi tips masing-masing,boleh kongsikan di bahagian komen. Selamat Beramal !! =)

Tuesday, April 12, 2011

Liverpool 3-0 Manchester City

Andy Carroll opens Reds account as Mancini’s side is demolished in first half rout

 
A trio of first half goals from Liverpool put a massive dent into Manchester City's Champions League hopes, as a relentless and fertile attack gave Kenny Dalglish's men an easy victory at Anfield. A double from Andy Carroll, and another from Dirk Kuyt, stunned Roberto Mancini's side in a blistering first period which determined the path of the game.
 
Liverpool started the game like a bullet from a gun. The attacks rained down on the City defense and Luis Suarez in particular was the focal point of much of the early threat. It was the first time that Anfield had seen Suarez and Carroll together and on an initial viewing it may prove to be a fruitful and productive partnership.

Carroll acted as provider when after six minutes his delicate pass bypassed Joleon Lescott and Vincent Kompany and allowed the Uruguayan to hit a fierce shot which stretched Joe Hart to his limits as he palmed the ball onto the left hand post.  

The pressure continued to be applied, and an uncharacteristic error from City skipper Carlos Tevez was pounced upon by Raul Meireles who tried his luck from distance only to see his shot hit Kompany. Carroll’s instinct kicked in and he picked up the loose ball only to turn for goal and unleash a smart drive which beat Hart low. The £35 million fee is finally being paid off.

And things went from bad to worse for City when talisman, captain and all-round leader Carlos Tevez stuttered to a halt. Clutching his lower leg he signalled that he had to come off and he was to be replaced by Mario Balotelli.

An excellent example of sheer persistence rewarded Liverpool with their second goal of the game. A barrage of shots rained down on Hart’s goal from all sides and all comers. Meireles, Suarez, Carroll were all trying their luck but as the ball completed it’s pinball-esque path, Kuyt slammed the ball home from the edge of the area to give Kenny Dalglish’s men a thoroughly deserved two-goal lead. Questions would have to be asked in the City dressing room why no player simply smashed the ball out of play to end the torrent of shots besieging Hart’s net.

Only moments after, Carroll doubled his Liverpool account when more poor City defending allowed the number nine to increase the lead further. A cross from the left was pinpoint perfect and Carroll made Aleksandar Kolarov look average as he powered his header beyond the sprawling Hart. Roberto Mancini’s side have struggled away from Eastlands and his spirit would not have been improved watching this debacle.

After the interval, Mancini replaced the clearly unhappy James Milner with David Silva, but the Spaniard could do little to stem the flow of the Red wave. Dalglish didn’t ease up and Liverpool continued the onslaught which gave City precious few chances to find any hope of a way back into the game.

To sum up the miserable evening for City, Balotelli, himself a sub, was replaced late on for Nigel De Jong much to the merriment of Anfield.

Carroll almost completed a hat trick when another header from the England man dropped on to the roof of Hart's goal in the dying minutes of the game. He was given a standing ovation as he was replaced and Ian Rush, watching from the stands was clearly pleased with what he saw.

The result is one which Liverpool fans have been searching for all season long and the days when the Reds were not far from the drop zone seem far, far away. City on the other hand, are once again looking in the rear-view mirror at Tottenham as the fight for the fourth and final Champions League spot continues.