PELAN SIMPANAN DENGAN PENDIDIKAN TAKAFUL

Saturday, April 2, 2011

I lost my phone, even if the price is cheap but it is so important to me


Date: 02042011
Day: Friday-Saturday
Time: 12am-1am
Place: Bremmal,Kepong
Info: Assalamualaikum....
Post saya kali ini ialah saya ingin bercerita tentang kehilangan Handphoneku.Korang pernah tak rasa kehilangan suatu barangan yang paling berharga dan paling korang sayang ??benda nie terjadi kepada diriku..mari kita ikuti kisahnya..:)   Dalam pukul 11 malam tadi, kawanku syafiee menelefonku dan mengajakku pergi karaoke, katanya ingin melepaskan tension. maklumlah siang tadi ade exam 2 paper.nak lepaskan serabut kepala le tuh.aku pun terima lah pelawaannya th tanpa memikir panjang.dia suruh aku ajak sorang kawan.aku pun ajak syafiq, secara kebetulan malam nie syafiq overnite kat cc KP,(die seorang gaming M.A.T).dia pun okey jew sebab syafiq lah kawanku yang selalu aku ajak gi karaoke.nak dijadikan cerita kami pun pergilah..tiba jew kat pusat karaoke th(bremmal,kepong), bilik penuh.kami terpaksa nyanyi kat glass room jew.harganya pun boleh tahan gak lah.. kalau harga biasa iaitu monday-thursday : glass-RM16 , bilik-RM22 . harga minggu iaitu friday-sunday : glass RM16.80(berkira gila 80sen) , bilik-RM27 . kami buat keputusan untuk karaoke glass room jew.. itu pun ramai orang gak,kena beratur tempah..hampeh,..tunggu lah dalam setengah jam.dalam th sempat lagi kami main kerusi urut..syafiq payung..thanks bro..sedap gak arr..hilang abeh rasa penat2 siang tadi...time th sempat lagi aku set jam nye dengan hp aku,(HP yg bakal hilang nie). cukup2 je 3 minit, machine kerusi urut pun stop..dan amoi china th pun panggil kami..kami masuk lah glass room dan kraoke,.maklumlah karaoke nie syafiee belanja...thanks lagi bro...selepas jew sejam nyanyi..time nk kuar th,aku cek2 poket...gelabah aku dibuatnya..bila aku cek hp satu lagi xde..huhu..tp aku cuba rilexkan diri...puas aku mencari di sofa2 dan sekitar kawasan karaoke th..tapi tetap tak jumpa..aku berserah jew..aku cuba call,tapi pompuan voice-mail yang jawab...maknanya hp aku th dah "off" . . erm...aku pulang lah rumah dengan selamba jew..balik2 rumah jew baru aku terasa kehilangan hpku...baru aku rasa kepentingannya..banyak nombor2 penting aku save dalam th..(tadi kat karaoke xmau sedih..hampeh..)...begitulah kisahnya..pengajaran disini yang aku mampu ringkaskan ialah . walaupun aku pergi karaoke aku tak keluarkan wang satu sen pun..tetapi aku telah keluarkan wang sebanyak RM100 lebih..untuk sebiji hp tuh..disini bukan aku nak cakap berkira pasal duit ke apa..cuma,aku telah muhasabah diri ini bahawa,Allah telah tidak redha dengan perbuatanku tadi..kerana aku telah pergi ke pusat karaoke,dimana tempat itu penuh dengan maksiat,dan secara tidak langsung aku telah melakukan dosa-dosa kecil...so,untuk aku tekankan disini, sebelum kita melakukan sesuatu perkara itu mestilah berfikir panjang terlebih dahulu..fikirlah apa kebaikan dan keburukan jika kita melakukan sesuatu perkara itu..apakah kepentingan jika kita melakukan perkara itu..adakah membawa kebaikan kepada kita? dan jugak Islam?? fikir2kan lah.. 
Handphone ku lebih kurang macam nie lah. murah jew..tapi isinya begitu bermakna..(sim-card)

p/s: to anyone who found this phone like this and believed was lost in the karaoke bremmal,kepong, please return it to the owner of the mine. if you want to take the phone no problem,just give me sim-card only.your intention are most welcome.

No comments:

Post a Comment